15 Mart 2012 Perşembe

çılbır










eşimin isteği üzerine yazıyorum 
pazar kahvaltısı esnasında yaptığım çılbırı yerken birden durdu
'yumurtanın en güzel hali,işte bunu yazsan bloguna'
hakikaten de en güzel hali kızgın tereyağının tadıyla karışmış yumurta sarısına doyum olmaz.
bu blogu yazarken gördüm ki ben ne iştahlı bi şeymişim bee
yani ne yazdıysam hep çok seviyorum,çok yiyiyorum,öyle lezzetli böyle tatlı filan yazıyor.
aman insan sevdiğini yapıyorda ondan
bende iştahlıyım tabiii
aslında ölçüsü filan yok
daha önce aklıma gelseydi yapım esnasında da çekerdim ama son anda eşim özenle keserken çektim
öyle iştahla kesiyorduki onuda başka bir makine çekmeliydi

yapılışı;

küçük ve derin bir tencere içinde su kaynatın
kaynayan suya 1 çay kaşığı kadar tuz
bir kaç damla sirke ekleyin
kaynarken bunlar ocak üstünde yumurtaları birden kırın
birazcık bekleyin birleşecektir.
sirkenin etkisiyle yapışıyorlar
1-2 dakika sonra kevgir ile çıkarıp tabağa alın
üstüne kızgın tereyağı ve 
isteğinize göre baharat 
kırmızı biber kekik vb. 

yerken tuz eklemeyi unutmayın


afiyet olsun





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder