6 Ocak 2012 Cuma

tuzlu pay






ben çok severim 
özellikle evdeki eskimeye yüz tutmuş peynirleri değerlendirmek için süper pratik bir yöntem
içine zeytin ayıklayıp doğrayınca da çok güzel oluyor 
benim bu sefer zamanım yoktu yapamadım
ben içine kahvaltılık krem peynir benzeri bir lor peynir almıştık onu koydum
içine kaşar loru veya beyaz peynirde olur ne ile isterseniz
üzerine kaşar rendesi ekleyebilirsiniz.


malzemeler;

3 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı kadar peynir 
2 su bardağı un
2 çay kaşığı tuz(peyniriniz tuzluysa azaltın)
kabartma tozu
1 çay kaşığı şeker(lezzet içi)
1 tutam kıyılmış dere otu
1 tutam kıyılmış maydonoz


yapılışı;

yumurtaları tuz ve şekerle çırpın
üzerine diğer sıvı malzemeli ekleip iyice karıştırın en son peyniri ekleyin 
un ve kabartma tozunuda ilave edin.
kıyılmış maydonoz ve der otunu ekleyip yağlanmış tepsiye dökün.
üstü kızarıncaya kadar pişirin
olmaya yakın üstüne kaşar rendesi serpip tekrar fırınlayın.(ben onu unutmuşum)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder