28 Aralık 2011 Çarşamba

havuçlu toplar






dün akşam yemekten sonra eşimin "tatlı varmı?" demesine fırsat vermeden ben ufak bir çalışma yaptım.
herkez bilir bu tarifi havuç rendesini şekerle pişir bisküviyle yoğur, şekil ver...
ben daha önce yaptığım üstü açık kalıp kurumuş kekii dondurucuya atmıştım.
onu donuk donuk rendeleyip pişirdiğim havuçları yoğurdum.
dışına da antep fıstığı buladım. kekim kakaoluydu.
 kakaolu bisküvi ilede olur.



tarif
50 gr margarin
4 yemek kaşığı kakao
1 portakal kabuğu rendesi
yarım kilo havuç
1 portakalın suyu
1 paket petibör bisküvi
10 tatlı kaşığı şeker
yeterince hindistan cevizi

havuçalrımızı hafif yağda biraz soteleyin.
yapılışı oda sıcaklığında yumuşamış bir paket margarinimizi.
[önceden kalmış kekiniz varsa ziyan etmeyin bisküvi yerine onu kullanın .elinizle iyice ufalayın ]
paket petibör bisküvimizi rondoda un haline getiriyoruz . eğer rondonuz yoksa elle ufalayıp toz haline getirin .içine ılıyan yağımızı hindistan cevizi hariç tüm malzememizi karıştırıyoruz.. daha sonra harcımızı avucumuza ceviz büyüklüğünde alıp yuvarlıyoruz. yuvarlamış olduğunuz bezelerimizi arzunuza göre ister hindistan cevizine ,isterseniz antep fısitığına bulayabilirsiniz.. ya da nesqike bulayıp farklı renkleri bir arada bulundurup görsel bir sunumda yapabilirsiniz. buzdolabında 15 dk bekledikten sonra servis yapabilirsiniz.
 afiyet olsun.........


2 yorum:

  1. merhabalar:)
    ne hoş bir sayfa bu böylee..
    samimiyetiniz ile süslediğiniz sayfanıza bayıldımm..
    emeklerinize sağlık..
    izliyorum hemen sayfanızı.
    bende beklerim sayfama,arzu ederseniz tabiki..
    kucak dolusu sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldiniz ayşegül hanım! çok teşekkür ederim. beni çok mutlu ettiniz.ben size daha önce rastlamıştım 2381. izleyeninizim görüşmek üzere

    YanıtlaSil