28 Aralık 2011 Çarşamba

kek kuraları

ik gündür arkadaşımın cici kızı Şöhret ders çalışmak için bana geliyor.
bugün ona kek yaptı hemde oğlumun beslenmesine koydum.

ben en kolay yapılan tatlı olan kek özürlüyüm.
kek yapamadığı için yaş pasta yaptım yıllarca
ama artık öğrendim
:)
 kural 1: kural yok
fırın sıcak olmayacak
ve hiç bir şeyi ölçmeden ekleyeceksin
kekte kural bu
 ben yıllarca tarife uyacağım diye heder etmişim kendimi
ister süt ekle 1 bardak
ister yoğurt ister portakal suyu
sıvı 1 bardak
yağ 1 bardak
koyulaşıncaya kadar un
falan malum herkesin bildiği gibi
bence en ala kek browni
ilk kim yaptıysa ağız tadımız ayn

 tüm bunlara rağmen bir tarif vericem bence bunu az önceki kek kuralları dışında tutalım


işte son zamanlardaki en güzel browni tarifim

Malzemeler
200 gr eritilmiş tereyağı/margarin
1,5 su bardağı toz şeker
2 tatlı kaşığı vanilya
4 yumurta
1 su bardağı un
2/3 su bardağı kakao
yarım tatlı kaşığı kabartma tozu
yarım tatlı kaşığı tuz
1 miktar dövülmüş ceviz veya fındık veya damla çikolata
Hazırlanması:
    Fırını 175C'ye getirin.kek kalıbını yağlayın. yuvarlak veya yayvan kap olmalı
    Yağ, şeker ve vanilyayı çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyip iyice karıştırın. Un, kakao, kabartma tozu ve tuzu ayrı bir yerde karıştırın. Yavaş yavaş yumurtalı karışıma ilave edin. Fındıkları ilave edip karışımı kalıba dökün.

    Fırında 20-25 dakika pişirin.(ben 25 dakikadan sonra 150C'ye alıp çok az bir süre daha pişiriyorum.)
 Kalıptan çıkarmadan telin üzerinde tamamen soğutun.
 Soğuyunca servis tabağına alın.

3 yorum:

  1. çok güzelll
    bende istiyorum. benimde ağzıma layık kesin.
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. bu kekin son kalntılarını yemek banda nasip oldu,kime niyet kime kısmet dimi

    YanıtlaSil