23 Aralık 2011 Cuma

komşuma

portakallı keki yemiştik kızımla bu iki tarif hacdan gelen komşum için
 ben kaşar lorunu tercih ediyorum çok kalsiyum içeriyor. fiyatı da çok uygun. tuzlu bir peynir olmadığı için her şeye ekleyebiliyorsunuz çok faydalı

bir doktor demişti ki;
" ne kadar sağlıklı olduğunu bilseniz bir daha asla diğer peynirleri almazsınız"
ama evde azalmış yenmemiş kurumuş kalmış peynirlerin hepsi olur



peynirli maydanozlu tuzlu

 
 
1 çay bardagı süt
1çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta beyazı (sarısı üstüne)
1 kase kadar kaşar loru
kabartma tozu 
tuz
1 çay kaşığı kadar şeker
aldığı kadar un

yoğur.yuvarla sıcak fırında pişir




buda son zamanlarda çok yaptığım kurabiyelerden.
ah yemesi pek iyi ama...
tarif dr.oetker paketlerinden biriydi
iyi ki denemişim





çıtır kurabiye


200 gr margarin
1,5 su bardağı mısır gevreği,
(yulaf ezmesi de olur ben en son diyet için satılan ürünlerin çikolatalısı ile yaptım)
2 yumurta sarısı
yarım su bardağı şeker
2 su bardağı un
 1 limon kabuğu rendesi
1 pkt kabartma tozu

yoğurup merdaneyle açın ve bardak yardımıyla kesin sıcak fırında 180 derecede 15-20 dk. pişiyor pembeleşince kapatıp içinde bekletin. böylelikle daha çıtır oluyor
 ben elimde yuvarlamıştım ama bardakla kesince daha güzel oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder